Pagina's

woensdag 28 december 2011

Mijn nagelroutine

Ik lak mijn nagels erg graag en vaak, iedere dag komt er weer een nieuw kleurtje op. Ik ben alleen niet gezegend met mooie, lange, sterke nagels (poor me.) Daarom is het zeker belangrijk om als je net zoals ik, al zwakke nagels hebt, ze erg goed te verzorgen zodat ze zo min mogelijk inscheuren of breken. Daarom laat ik jullie vandaag mijn nagelroutine zien. Kijk je mee?


Ik begin altijd met mijn nagels schoon maken, dit doe ik met nagellak remover en een watje. Met het watje haal ik het grootste gedeelte al weg, maar de kleine stukjes in bijvoorbeeld de hoekjes haal ik weg met een wattenstaafje. Nadat mijn nagels nagellak en vet vrij zijn, pak ik mijn vier stappen vijl van Essence erbij. De vier stappen zijn als volgt: trimmen, reinigen, glad maken, polijsten. Ik gebruik eigenlijk alleen de kanten om te trimmen, glad te maken en om te polijsten. Ik vind het reinig gedeelte niet erg handig werken dus gebruik ik daar een wattenstaafje met remover voor, die ‘rol’ ik onder mijn nagel zodat het eventuele vuil weg gaat. Ik maak ze alleen niet elke keer glad en ook polijst ik ze niet iedere keer. Ik heb zoals ik al zei erg zwakke nagels en als je je nagels te vaak polijst en/of glad maakt, worden je nagels alleen maar dunner en dunner, en dat wil ik nou net niet!

Na het vijl en clean gedeelte pak ik mijn Trind Cuticle Balsam erbij, dit doe ik op alle nagelriemen. Dit laat ik eventjes intrekken, daarna masseer ik het nog eventjes goed in zodat mijn nagelriemen helemaal soepel zijn. Vervolgens pak ik mijn bokkenpootje (dop van Herôme nagel verharder) en duw ik mijn nagelriemen zachtjes terug. Nu zijn mijn nagels schoon en gevijld, ook mijn nagelriemen zijn terug geduwd. Tijd voor de handcrème, ik gebruik die van Kruidvat, de SOS handcrème. Deze masseer ik ook in en daarna breng ik een basecoat aan, die van de Action, voor meer info daarover zie dit artikel. Na de basecoat kan ik eventueel nog een kleurtje aanbrengen, ik breng meestal 2 dunne laagjes aan, dat vind ik het mooiste.


De spullen die ik gebruik
   

Dit is hoe mijn nagelroutine er uit ziet. Ik zeg niet dat dit de beste routine is, maar voor mij is dit wel een hele fijne routine die ik al een tijdje gebruik.

Hoe ziet jouw nagelroutine eruit?

Liefs, Nina

2 opmerkingen:

  1. Heey, Ik ben net nieuw lid, Echt gave site !!! Eerlijk gezegd heb ik niet echt een nagelroutine, ik lak ze wel vaak en soms vijl ik mn nagels eens tijdens een saaie les, Maar lakken kan ik wel best goed :3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Rianna

    Hey Rianna, wat leuk dat je onze blog bezoekt! Het is inderdaad verstandig om je nagels regelmatig te vijlen, dit voorkomt scheurtjes en het breken van de nagels!

    Liefs,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen

Feedback is altijd welkom!