Pagina's

woensdag 15 februari 2012

Foundation & concealer

Foundation en concealer zijn de basis van je make-up. Het maakt je huid egaal, en camoufleert rode plekjes of pukkeltjes. Maar hoe breng je het aan? Wat moet eerst foundation of concealer? En welke kleur past goed bij mijn huid?Benieuwd? Kijk dan gauw mee.








Het begint allemaal bij een gezonde huid.


Het lijkt allemaal zo makkelijk, 's ochtends sta je op, je hebt een onzuivere huid en je doet er een laag foundation op, en een beetje concealer en klaar, je hebt een mooie huid. Zo werkt het dus niet. Het belangrijkste is dat je je huid 's ochtends wast, en 's avonds ook en natuurlijk ook je make-up eraf haalt. Ook is het belangrijk om je gezicht regelmatig te scrubben en als het nodig is ook een dag/nacht crème te gebruiken. Een gezonde huid is veel mooier dan een laag foundation.


Foundation algemeen


Foundation is bedoelt om je huid egaal te maken. Er zijn twee soorten foundations, poeder en vloeibaar. Zelf heb ik een vloeibare en kan dus vrij weinig zeggen over de poeder foundation. Vloeibaar vind ik zelf erg fijn. Alleen is het nadeel dat je het goed moet uitvegen zodat je zeker geen strepen meer ziet. Je kunt het aanbrengen met een kwast of met je vingers. Mijn voorkeur gaat uit naar vingers. Want met een kwast vind ik gewoon niet zo fijn. Was wel altijd voor je je foundation aanbrengt je handen, en natuurlijk ook erna.  Als je wel een kwast gebruikt, was 'm dan minimaal 1x per week met babyshampoo. Dat geld overigens voor alle kwasten. Je foundation moet je ook een beetje in je nek doen, zodat je geen oranje hoofd hebt te vergeleken met je nek. Zelf gebruik ik mijn foundation niet elke dag, alleen als het echt nodig is.

Concealer algemeen


Concealer is bedoelt om kleine pukkeltjes en rode vlekjes extra te camoufleren. Je hebt deze in een palletje, bijvoorbeeld van Catrice. Of in een coverstick, die zijn vrijwel bij elk make-up merk verkrijgbaar. Concealer kun je aanbrengen met je vingers of met een kwastje. Ook hier gaat mijn voorkeur uit naar vingers, omdat ik vind je dat je concealer niet goed kan uitvegen met een kwastje.


Welk product gebruik je als eerst?


Het handigste is om je concealer eerst te gebruiken omdat je concealer kleur weleens afwijkt van je foundation. Als je een groene concealer hebt om rode plekjes te camoufleren moet je natuurlijk eerst je concealer aanbrengen. Als je een huidkleurige concealer hebt kun je het ook over je foundation aanbrengen, alleen dan heb je kans dat je afwijkende huidskleuren hebt. Dus het beste kun je eerst je concealer aan brengen, bijvoorbeeld onder je ogen en op rode plekjes en onzuiverheden. En daarna een laagje foundation aan te brengen.

Welke kleur moet ik pakken?


Bij concealer is het niet zo erg als het een klein beetje afwijkt van je huidskleur, maar foundation moet eigenlijk wel goed tippen aan je huid. Ik heb een foundation van Catrice, die heel goed bij mijn huid past. Ik heb een lichte huid, en ik heb nummer 02, dus voor de mensen die nog lichter zijn is er ook nog een nummer 01. Bij veel merken heb je weinig keuze, en moet je het doen met 4 verschillende kleuren. Natuurlijk is het dan moeilijk om de kleur te vinden die exact bij je huid past. Test daarom altijd foundation op je hand, en kijk of het goed dekt en natuurlijk of de kleur goed is. Er zijn ook meiden die bewust een donkerdere kleur kiezen om bruiner te lijken, doe dit niet! Foundation is daar niet voor gemaakt, daar bestaan ook andere producten voor.


Ik hoop dat ik jullie wat bijgeleerd hebben over foundation en concealer. Heb je nog vragen over foundation of concealer stel 'm dan gerust!

Liefs,
Evie.


2 opmerkingen:

  1. Interessant! :)

    Ik volg jullie vanaf nu, zouden jullie mij ook willen volgen? :)

    xoxo

    http://fashionmore123.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super handig!
    liefsx

    liefskate.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Feedback is altijd welkom!